Wednesday, June 11, 2008

كان عمري 21


سنة جديدة في عمري بحلوها ومرها مرت كالطيف ، كانت فيها أحداث حبتها ، وكان فيها أوجاع وآلام بحاول انسيها بس عموما هي سنة ، 12 شهر من عمرى رحلوا مع دقات الساعة الثانية عشر من مساء أمس ، ليخبرني الوقت أن يوم 12 يونيو توقيع رسمي على بلوغي 22 عاما لن اكذب عليك أننى أشعر بوحدة لم أشعر بها من قبل ، لا أشعر بسعادة قدوم ذكرى يوم مولدى ولا أعرف لماذ ؟ كل ما اتمناه حقا أن أكون اسعدت كل من حولى وكل من عرفتهم خلال هذه العام ، واطمع في عفو وسماح من اخطئت في حقم حتى ولو عن عمد لن اخفي عليكم أننى كنت أتمنى أن أسمع أصوات بعينها عبر الهاتف تتذكرنى في هذا اليوم ، ليس لانه يوم عيد ميلادى ، فأنا لا أؤمن بأعياد الميلاد ، ولكننى للشعور بأنك في اهتمام وبال من تحبهم ليتذكروا يوما كهذا فيتذكروك به شكرا لكل من تذكرني وشكرا أيضا لكل من لم يتذكرني ، فأنا أحب الجميع وسأحبهم حتى لو الهتهم الحياة ومتاعبها عني ، فربما كان العطاء والحب في بعض الأحيان سببا لفقدان الأخريين أكثر من اكتسابهم ولكننى سأظل أحب الجميع كل سنة وأنا طيبة ....وكل سنة وانتم طيبين معايا

11 comments:

mohamed said...

كل سنة وانتي طيبة يا علا ..

فرفرشي كدا وبلاش تبدئيها بغم

Ahmed El-Agouz said...

اسمحيلي اعلق عندك واهنيك مش بس بمناسبة عيد ميلادك ولكن علي المدونة الراقية الرقيقة دي
سعدت جدا بوجودي بها
وربنا يوفقك
وك سنة وانت بخير
واسمحيلي اقلك انك في منتهي السعادة باسعادك من حولك
اسمحيلي اخليك تشاركي مدونتي عيد ميلادها واسمعك موسيقي عيد الميلاد
علي مدونتي المتواضعة
الخيرx9
http://a-agouz.blogspot.com/
وكل سنةوانت طيبة مرة اخري
وعشت دائما صاحبة قلم حر
العجوز

Anonymous said...

كــــل
عام
وانت
أقرب إلى
اللــــه
لانا

Anonymous said...

احم احم احتمال اكون من الناس اللي كنتي عايزة تسمعي صوتها النهاردة
بس انا ما حبتش تسمعيني وانا مخنفة وعندي برد
كل سنة وانتي طيبة يا علا .. شدي حيلك كلنا لها:))
ايه يا بنتي سن ال 22 ده سن الانطلاق ( باصبر نفسي علشان كلها كام يوم)
لا بجد اطلعي من جو الكآبة ده احنا ما صدقنا خلصتي الكورس الكئيب اللي كنتي دافنة نفسك فيه:
يلا عايزين نتقابل بقي
علياء ماضي

saloma said...

متأخرة اوى اوى... بس كل سنة و انتى طيبة، و الحمد لله، انتى من الناس اللى عدى عليهم 22 سنة من الانجاز ، حتى لو لسه مش كبير بس ماشية صح
و الى الأمام، لسه سكتنا طويلة

Anonymous said...

:)))))))
كل سنه وانتى طيييييبه يا لولوووووووو يا قمرررررررر
عيد ميلاد سعيد يا جميل ويااارب يجعلها سنه سعيده تتحقق فيها كل احلامها
ويرزقك احسن مما تتمنى كمان
معلش يا علا جت متأخر اوى:s
سا محينى
(F)

هدى جمال

Dina Samaha said...

يا خبر ابياااااااااااااااااااااااااض
ده عيد ميلاد علا وانا معرفش
ينفع كده ..ينفع
انا لازم احاسب كل المسؤلين عن الموضوع ده
اسفة طبعا جدا يا علا على التاخير
بس يابنتى مش تزمرى كده ولا تعلمى اى حاجة الواحد يعرف وميبقاش مكسوف كده:D

كل سنة وانتى جميلة يا جميلة :)

وكمان منا بقى عندى 22 سنة كمان سبقتك بشهرين
حد عرف حاجة ولا حس بحاجة :D
يابنتى السعادة انتى بتوهبيها لنفسك الاول عشان تحسيها من غيرك

shimaa mahdy said...

أنا أسفة جداااا على التأخير
أنا أصلى ما بدخلش كتير على النت زى الأول

كل سنة وأنتى طيبة يا علا، ويا رب السنة الجاية تكون أحلى من اللى فاتت

وحشتينى ونفسى أشوفك

حزيــــــــــــــــــن said...

كل عام وانت بخير

Anonymous said...

علا ... وحشتينى ... انا صاحبتك ماريان نبيل من قسم الصحافة فاكرانى؟
المدونة بتاعتك جميلة جدا وافكارك حلوة
كمان اختيارك للصور والالوان حاجة فعلا بديعة
ماتعرفيش اذا كان هاله وعلياء ومروة علاء ليهم مدونات هما كمان؟
ياجماعة انتوا بجد وحشتونى اوصل لكم ازاى واعرف اخباركم ازاى

ياسر سليم said...

مش الغيبة كده طولت ؟